Ik speel dwarsfluit, inmiddels alweer een lange tijd.(bijna 40 jaar). Nou ja, om eerlijk te zijn, heb ik mijn dwarsfluit ook een tijdje tussendoor voor een aantal jaren laten liggen en dus niets mee gedaan. Dus is het eigenlijk minder dan 40 jaar. Maar goed.
Dwarsfluiten is voor mij inspannende ontspanning, het brengt mij ontspanning, maar ik moet er wel wat voor doen. Ik vind het ook erg leuk om te doen. Ik speel in een orkest en als orkest zijnde treden we af en toe op. Wat dan ook wel wat spanning geeft, zo vlak voor een optreden, maar dat is gezonde spanning!
Ik speel ook wel af en toe voor vrienden, vriendinnen en familie als er iets bijzonders is, zoals een bruiloft of een jubileum.
Inmiddels snap ik niet waarom ik de dwarsfluit een aantal jaren heb laten liggen, want ik zou inmiddels niet meer zonder kunnen.
Dwarsfluiten
-
- Site Admin
- Gaf bedankjes: 1 keer
- Werd bedankt: 2 keer
Re: Dwarsfluiten
Ik denk dat je daar toch wat aanleg moet voor hebben? Dat zou alleszins niets voor mij zijn denk ik.Ik heb ooit ook in een fanfare geweest en speelde met de instrument bungel daarvoren trommel, heb dat 3 jaar gedaan en daarna heb ik er de brui aan gegeven.
luc
luc
- Roxmarie
- Gaf bedankjes: 37 keer
- Werd bedankt: 43 keer
- Contacteer:
Re: Dwarsfluiten
Ik ben ook niet super muzikaal, al heb ik vroeger orgelles gehad en dus 3 jaar daarin les gehad. En dan had je van die voorspelmiddagen. VRESELIJK.
Dat is dus niets voor mij spelen voor publiek, van de zenuwen maak ik tig extra fouten. Ik heb nog wel een keyboard staan, maar deze gebruik ik te weinig.
Ik vind het knap als je de discipline kunt opbrengen om te oefenen en dus in een orkest te spelen.
Dat is dus niets voor mij spelen voor publiek, van de zenuwen maak ik tig extra fouten. Ik heb nog wel een keyboard staan, maar deze gebruik ik te weinig.
Ik vind het knap als je de discipline kunt opbrengen om te oefenen en dus in een orkest te spelen.