De indringende dramaserie De Toeslagenaffaire is nu te zien op NPO Start
Het toeslagenschandaal ontwrichtte de afgelopen jaren de levens van heel veel gedupeerde families. Over dit enorme drama is een driedelige Nederlandse serie gemaakt die je nu kunt zien bij NPO Start.
In De Toeslagenaffaire proberen een volhardende advocaat, een klokkenluider en twee journalisten om samen met de getroffen ouders de misstanden aan het licht te brengen.
De Toeslagenaffaire
Het leven van Kysia (Genelva Mourik-Lo-Kioeng-Shioe), Rayan (Iliass Ojja) en hun twee jonge kinderen lijkt onbezorgd totdat er een brief van de Belastingdienst op de mat valt. Het is de start van een nachtmerrie. Ze komen in de schulden terecht en zelfs advocaat Vera (Alejandra Theus) lijkt hen niet te kunnen helpen. De paniek slaat volledig toe.
Dennis (Chiem Vreeken) werkt bij de Belastingdienst en wordt op een dag geconfronteerd met de schade die zijn werk aanricht. De kersverse vader kan het niet over zijn hart verkrijgen om dit te verzwijgen.
Als Vera in haar taaie gevecht om gerechtigheid verschillende journalisten weet te interesseren voor de zaak, moet Dennis zijn angst om betrapt te worden overwinnen en de rol van klokkenluider aannemen.
Ondertussen begint de media en politiek zich ermee te bemoeien en dreigt het schandaal eindelijk aan het licht te komen, maar is er nog hoop voor Kysia, Rayan en hun kinderen?
Waargebeurd verhaal
De serie van BNNVARA is gebaseerd op het waargebeurde verhaal over het toeslagenschandaal. Tijdens het maken van De Toeslagenaffaire is met verschillende betrokkenen gesproken over hun ervaringen en is er uitgebreide research gedaan. De serie is een gedramatiseerde interpretatie van werkelijke gebeurtenissen.
Wanneer is De Toeslagenaffaire te zien?
De Toeslagenaffaire is vanaf nu te streamen bij NPO Start.
Toeslagenaffaire
- Peer
- Has thanked: 543 times
- Been thanked: 270 times
- Contacteer:
Re: Toeslagenaffaire
Zo'n beetje het grootste schandaal wat ons land kent. De Bulgarenfraude is hier aan vooraf gegaan. Ik kan mij nog herinneren dat destijds o.a. op Facebook massaal werd geklaagd over dat men in Nederland niet streng genoeg is. Helaas is de overheid met alle aanverwante instanties daarna doorgeschoten met hun aanpak. De uitkomst is duidelijk met veel te veel gedupeerden die nog steeds met de gevolgen zitten.
- Roxmarie
- Has thanked: 699 times
- Been thanked: 587 times
- Contacteer:
Re: Toeslagenaffaire
Het is echt schandalig. Als je dit niet van dichtbij hebt meegemaakt, is het bijna niet te geloven. En daarom vind ik het een goede serie. Die laat zien hoe ingrijpend het was en nog steeds is!
Ik twijfelde vanwege het politieke karakter of ik het zou posten, maar dit is wel een onderwerp wat hier aandacht verdient. En het is een serie die bekeken kan worden, iets wat op dit forum past. Ik heb er geen felle discussie mee willen aanwakkeren, want iedereen vind er wel iets van.
Het is een groot schandaal. Ik heb een kennis die bij de belastingdienst werkt, en die heel iets anders doet, maar bijna niet meer durfde te zeggen dat die daar werkte. Terwijl het de hoge piefen zijn die zulke regeltjes bedenken.
Ik twijfelde vanwege het politieke karakter of ik het zou posten, maar dit is wel een onderwerp wat hier aandacht verdient. En het is een serie die bekeken kan worden, iets wat op dit forum past. Ik heb er geen felle discussie mee willen aanwakkeren, want iedereen vind er wel iets van.
Het is een groot schandaal. Ik heb een kennis die bij de belastingdienst werkt, en die heel iets anders doet, maar bijna niet meer durfde te zeggen dat die daar werkte. Terwijl het de hoge piefen zijn die zulke regeltjes bedenken.