Ik vind het altijd jammer, dat als oranje het EK of WK voetbal speelt je het overal op tv ziet en de voorbereidingen ervan ruimschoots ziet op straat en ook echt leeft onder de mensen. Dan heb ik het natuurlijk over de oranje leeuwen, oftewel het mannenvoetbal.
Als de oranje leeuwinnen (vrouwenvoetbal) zich plaatsen voor EK of WK en het zelfs spelen, zoals nu het geval is met het EK.
Wordt er nauwelijks bekendheid aan gegeven. Niet groots uitgemeten op tv, straten zijn niet oranje versiert, geen toeterende auto's door de straten als er gewonnen is. Alleen maar een klein berichtje op de tv of de radio tijdens het nieuws.
De dames verdienen toch meer dan dat. Waarom is het vrouwenvoetbal altijd zo onderbelicht geweest. Echt jammer, want ze hebben inmiddels toch wel bewezen dat ze kunnen presteren op voetbalgebied.
Ik hoorde pas gisteren op het nieuws dat de oranje leeuwinnen morgen hun eerste wedstrijd spelen op het EK in Zwitserland. Dat wist ik niet. sterker nog ik wist niet eens dat ze aan het EK mee zouden doen en dat het EK er is.
Terwijl bij de oranje leeuwen je maanden van tevoren al hoort over de oranjekoorts in Nederland bij de mannenvoetbal.
Waarom nog steeds dat onderscheid, snap het echt niet.
Hieronder de link naar het EK van de oranje leeuwinnen. Dus dames zet hem op. Jullie kunnen het. Ik geloof in jullie!!!!!
https://www.meemetoranje.nl/nederlands- ... itserland/
Oranje Leeuwinnen EK 2025
- Corne1965
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 370 times
- Contacteer:
Re: Oranje Leeuwinnen EK 2025
@Klavertje, ik kijk regelmatig wedstrijden van de Oranjeleeuwinnen, maar het is inderdaad onder gewaardeerd.
Vanavond tijdens hun eerste wedstrijd ga ik zeker kijken, en ik hoop dat ze deze poule des doods waar ze inzitten
overleven en doorgaan naar de volgende ronde!
Vanavond tijdens hun eerste wedstrijd ga ik zeker kijken, en ik hoop dat ze deze poule des doods waar ze inzitten
overleven en doorgaan naar de volgende ronde!
Ik heb 'r noit vur gekoze um Brabander te worre,
Ik haj gewoon gruwelijk veul geluk!
Ik haj gewoon gruwelijk veul geluk!
- Roxmarie
- Has thanked: 743 times
- Been thanked: 620 times
- Contacteer:
Re: Oranje Leeuwinnen EK 2025
Hiermee kan ik het als oud voetbalster alleen maar mee eens zijn. Zwaar ondergewaardeerd. Terwijl de mannen liggen te kermen op de grasmat, wordt er bij de vrouwen naar mijn idee veel meer door gevoetbald.